Tek Kullanımlık Gıda Ambalajındaki Liderlik Başarı Getiriyor.

ISO İkinci 500’de yerini koruyor

Tek kullanımlık plastikler ve plastik gıda ambalajı üreten SEM Plastik, 100 milyon TL’yi yaklaşan üretimden satış rakamları ve 156 ülkeye gerçekleştirdiği ihracat ile Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları arasındaki yerini korudu. Dünyanın en büyük 10 havayolu şirketinden 7’sine tek kullanımlık gıda ambalajı ürünlerini veren Sem Plastik; “Türk” markasını dünyaya taşırken; Türkiye’de de sektör liderliğini sürdürüyor.

Plastik sektörü içinde ekonomik ürünler olarak ifade edilen tek kullanımlık gıda ambalajı alanında faaliyet gösteren SEM Plastik; plastik bardak, tabak, çatal, dondurma kapları, yoğurt kapları ve ayran bardakları üretiyor. Sektörünün en büyük şirketi konumunda yer alan SEM Plastik, 2014 yılındaki yaklaşık 100 milyon TL’lık üretimden satış rakamı ile geçen seneye göre yüzde 10’un üzerinde bir artış yakaladı ve İSO İkinci 500’de 461. sırada yer aldı.

Cirosu 170 milyon TL.’sını aşan Sem Plastik, üretimin yanı sıra ihracat artışı ile de ekonomiye katkısını sürdürüyor. 2014 yılında 22 milyon doları aşan ihracatı ile Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk bin firması içinde yerini alan Sem Plastik, bu başarısı ile İMMİB İhracatın Yıldızları arasında ‘tek kullanımlık plastikler’ kategorisinde birincilik ödülüne sahip oldu.

SEM Plastik Genel Müdürü Yavuz Eroğlu, ülke olarak ekonomik başarının anahtarının ‘sanayi üretimi’ olduğunu vurgulayarak “Sem Plastik olarak 1975 yılında başladığımız sanayi üretimi yolculuğumuzu, Türkiye sanayinin en güçlü şirketleri arasında yer alarak sürdürüyoruz. Tek kullanımlık gıda ambalajları konusunda sektör liderliğine sahibiz. Şirket olarak Ar-Ge ve inovasyona verdiğimiz önem doğrultusunda gerek uluslararası gerek iç piyasadaki talepleri en iyi şekilde değerlendiriyoruz ve pazarımızın ihtiyaçlarını ön görerek ürün gruplarımızı sürekli geliştiriyoruz ve yeniliyoruz. Çalışmalarımızın meyvelerini de ulaştığımız başarı noktaları ile kanıtlıyoruz” dedi.

Yavuz Eroğlu sözlerine; “2014 yılını 100 milyon TL’na yakın satış rakamları ile tamamladık. Böylece İSO İkinci 500’de Sem Plastik olarak 461. sırada yer aldık. Ürünlerimizi 156 ülkeye ihraç ederek 22 milyon doları aşan bir ihracata ulaştık. İhracatımızla da ülkenin ihracat şampiyonları arasına adımızı yazdırdık. Başarı bizim için üretim ve ihracatta daha ileri noktaları hedeflemek için sadece bir itici güç niteliğinde. Bu nedenle gerek sektörümüze gerek ülke ekonomisine katkılarımızı daha da artırmak için hedefimize odaklandık ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyerek son verdi.