PAGEV Plastik Endüstrisi Kongresi: Yeşil Bir Dünya için Plastikler

Bu yıl altıncı defa düzenlenecek olan PAGEV Plastik Endüstrisi Kongresi, her yıl olduğu gibi Plast Eurasia Fuarı’ndan bir gün önce, 26 Ekim 2011 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilecektir.

Kongrenin ana teması “Yeşil Bir Dünya için Plastikler” olarak belirlenmiştir.

Kongrenin alt başlıkları; Biyobozunur plastikler, Oxo-biyobozunur plastikler, PLA, Hibrid plastikler, Plastiklerin toplam çevresel etkisi, Katkı maddeleri ve avantajları, Yeşil ambalajlar,  Biyoplastiklerde pazar gelişimi,  Sürdürülebilir  ürünlerin faydaları, Biyoplastik pazarlarında akımlar, Yaşam sonu seçenekleri (geri dönüşüm, kompostlaştırma, yakma vs.), Sürdürülebilir ambalajlama, Nişasta temelli biyoplastikler, Poliester (PBAT) temelli biyoplastikler, Plastik ambalajların karbon ayak izi ve alternatifleri,  Biyo-temelli Mineral dolgulu plastik uygulamaları, Kalsit dolgulu plastiklerin avantajları, Plastiklerde kullanılan özel takviye malzemeleri gibi konuları içermektedir.

 

PAGEV Plastik Endüstrisi Kongre Komitesi Başkanı ve PAGEV 1. Başkan Yardımcısı  

Yavuz EROĞLU ile kongre hakkında görüştük.

 

1. Yavuz Bey, bu seneki PAGEV Plastik Endüstrisi Kongresi’nin teması hakkında bilgi verir misiniz ?

Bu seneki kongremizin konusu “Yeşil Bir Dünya için Plastikler” olarak belirlendi. Günümüzde hayatın her noktasında, hayatımızı kolaylaştıran, ucuzlatan Plastikler aslında daha Yeşil bir Dünya için de en büyük alternatif. Artık dünyanın çevreye, yani yeşile bakışı salt noktasal ve anlık olayların ötesinde “Toplam Çevresel Etki” dediğimiz, herhangi bir ürünün tüm yaşam çevrimini ve yarattığı karbon salınımını göz önüne alan bilimsel bir metoda dönüştü. Bu bilimsel metod, çok açık bir şekilde ortaya koymuştur ki; Plastikler tüm alternatiflerinden çok daha çevreci ve yeşildir.

Plastik endüstrisi bu konuda kendi içinde büyük bir dinamizme sahiptir. Geri dönüşüm ve çevreci ürünler konusu Plastik endüstrisinin, toplumsal talepler oluşmadan çok önce üzerinde çalıştığı ve büyük ilerlemeler kayettiği konulardır. Nitekim bu yıl altıncısını düzenlediğimiz kongre ile bu konudaki tüm gelişmeleri sektörün uzman firmaları ve katılımcılarla ele alarak paylaşacağız.

 

2. Bu yılki Kongreye uluslararası boyutta yoğun ilgi oluşunu nasıl yorumluyorsunuz?

Öncelikle Türkiye başlı başına dünya çapında bir cazibe merkezidir. 2010 yılında, ülkenin gayri safi yurt içi hasılası (GSYİH), neredeyse üç kattan fazla artarak, 2002 yılındaki 231 milyar ABD doları seviyesinden, 736 milyar ABD dolarına ulaşmış ve aynı dönemde kişi başına düşen milli gelir 3.500 ABD dolarından 10.079 ABD dolarına yükselmiştir.

Türkiye, böylesine kısa bir sürede sergilediği üstün performans sayesinde, küresel ölçekte sıra dışı bir “yükselen ekonomi” haline gelmiş, satın alma gücü paritesine göre GSYİH sıralamasında, 2010 yılında AB üyesi ülkelerle kıyaslandığında 6. büyük ekonomi, dünyanın ise 16. büyük ekonomisi konumuna yükselmiştir.

2010 yılında kaydedilen toplam büyüme oranı % 8,9 olmuştur. Böylesine güçlü bir ekonomik performans ile Türkiye, Avrupa’nın en hızlı büyüyen ekonomisi, dünyanın ise en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri konumuna gelmiştir. 

OECD tahminlerine göre Türkiye, 2011-2017 döneminde yıllık ortalama % 6,7 büyüme oranıyla OECD’ye üye ülkeler arasındaki en hızlı büyüyen ekonomi olacaktır.

Plastik Endüstrisi ise 2010 yılında %18’lik büyüme göstermiştir. Türkiye Avrupa’daki 4. büyük plastik işleyicisi ülkedir. Almanya, Fransa ve İtalya‘dan sonraki en büyük işleyici ülke Türkiye’dir. Çok yakın zamanda Avrupa 3. sü olmamız öngörülmektedir.

Tüm bu çekim unsurlarının yanında “Yeşil Bir Dünya için Plastikler” teması global olarak sektörün en çok üzerinde çalışma yaptığı ve piyasaya yeni ürünler sunduğu bir konudur.

Netice olarak global ilgiyi yukarıda saydığımız sebeplere bağlıyoruz. Bunun yanında PAGEV’in Avrupa ve Dünya’daki diğer benzer sivil toplum örgütleri içindeki saygın ve güvenilir pozisyonu ise kongremize duyulan ilgiyi ayrıca arttırmıştır.

 

3. Kongre konuşmacılarının profili hakkında bilgi verir misiniz ?

Öncelikle konferansımızda konuşmacı olmak isteyen, gönderdiğimiz daveti kırmayıp, konuşmacı olmak üzere ilgilerini belirten, Dünya Plastik Ailesi üyelerine teşekkür ediyoruz. Maalesef kongrenin süresi ve ana teması da göz önüne alarak, çok kıymetli konuşmacı adaylarımızın hepsine bu seneki konferansta yer veremedik. Konuşmacılar konferansımızın ana temasını değişik yönleriyle işleyecek yabancı ve yerli uzmanlardan oluşmaktadır. Dünyanın en büyük 500 firması listesinde yer alan 3 önemli firmanın uzmanları konuşmacı listemizde yer almaktadır. BASF, SABIC IP, IRPC, DuPont, DSM, Evonik Degussa gibi firmaların konuşmacıları, kongre temasıyla bağlantılı sunumlarını paylaşacaklardır.

 

4. Kongrenin katılımcı profili nedir?

Sektörümüzün tüm üyeleri, kongremizin hedef kitlesidir. Nitekim 2011 yılı tüm dünyada “Kimya Yılı” olarak kutlanmaktadır. Normalde 1000 USD olarak belirlenen kongre katılım ücreti, bu senenin Kimya Yılı olması sebebi ile PAGEV tarafından karşılanmaktadır. Dolayısıyla kongre salonu büyüklüğü ile sınırlı bu etkinliğe dinleyici olarak katılmak isteyen sektör mensuplarımızın kayıt yaptırmaları konusunda hızlı davranmalarını öneririm.

 

5. Kongrede tanıtım yapmak isteyen firmalar için sunduğunuz imkanlar nedir?

Bu konuda sponsorluk seçenekleri etkili bir tanıtım enstrümanı olarak sektörün ilgisine sunulmuştur. Kongrenin etkisi ve uluslar arası çerçevesi düşünülerek, sektör firmalarının bu büyük buluşmayı kendileri ve ürünleri için tanıtım imkanı olarak kullanmalarına yardımcı olunmuştur. Bir çoğu maalesef tükenmiş olan sponsorluk seçenekleri:

Sunumun yapılacağı salonda görünür bir noktaya firma flaması asılması, Firmanın, PAGEV Plastik Dergisi’nde 1 yıl boyunca tam sayfa reklamı yayınlanması,  Kongre CD’sinin kapağına firma logosu eklenmesi, Sunumun yapılacağı salon girişine firmanın tanıtım masası yerleştiriltirlmesi, Sunum kürsüsünün arkasına firma logosu konulması, Öğle yemeği ve akşam yemeği öncesi bir firma yetkilisinin 5 dakikalık konuşma imkanı, Kongre öncesinde firmanın kısa bir tanıtım filmi gösterilmesi, PAGEV web sitesinde 1 yıl süreyle firmanın bannerının yayınlanması gibi etkin tanıtım imkanlarını da içermektedir.

Sponsorlukla ilgili “ilk gelen ilk hizmet alır” prensibi çercevesinde, ilgili firmalarin, kongre ekibimizle ivedilikle, irtibata geçmelerini tavsiye ederim.

 

6. Tüm bu anlattıklarınız, bu seneki kongrenin, diğer senelerdeki kongrelerden çok farklı olacağını düşündürüyor. Bunun nedenleri nedir?

Öncelikle bu kongre, artık başlı başına bir marka olma yoluna girmiş ve uluslararası bir formata bürünmüştür. Dünyada profesyonel firmalarca düzenlenen, global kongrelerle bire bir aynı içerik, güç ve etkiye sahip, akademik olmaktan çok, endüstriyel olmaya özen gösteren bir yapıya sahip olmuştur. “Turkish Plastic Industry Conferance” adıyla markası tescil edilmiş , www.Turkishpic.Comweb sitesi alınmıştır.

Kongremiz;  içerik, katılımcı ve dinleyici topluluğu göz önüne alınarak 5 yıldızlı otellerde gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Sponsorluk ve katılım bedelleri yeni formata gelen talep ve hedeflerle örtüşecek şekilde, eski değerlerinin 30 katına çıkarılmıştır. Ana hedefimiz; hem sunum yapanlara, hem dinleyicilere, hem de sponsorlara daha büyük iş imkanları sağlayacak, tam anlamıyla endüstriyel nitelikli bir kongre gerçekleştirmek olmuştur.

Bu büyük değişimi ve değişim fikrini oluşturan, kongremizi bu noktaya getiren; Kongre  Komitesi Üyeleri; Sn. Reha Gür ve Sn. Ali Zeki Karadeniz ve desteklerini esirgemeyen Yönetim kurulu üyemiz Sn. Murat Özadam ile gayretli çalışanlarımız Sn. Hatice Gürbeyoğlu ve PAGEV Genel Müdürümüz Sn. Barbaros Demirci ve tüm PAGEV Ekibinin yanısıra, Başkanımız  ve PAGEV Yönetim Kurulu’muzun da önemli destekleri olmuştur.

PAGEV adına; tüm konuşmacı, sponsor ve dinleyicilerimize, faydalı ve kazançlı bir etkinlik temenni ediyoruz.